Obecnie sklepy internetowe są najprostszą formą na rozszerzenia swojego biznesu i dotarcia do klientów. Koszty jego utrzymania są wielokrotnie mniejsze niż sklepy stacjonarnego, natomiast dzięki rozwiniętej sieci usług kurierskich i pocztowych zasięg jest nieporównywalnie większy. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak łatwo i tanio otworzyć sklep internetowy oraz co wyróżnia dobrą witrynę, koniecznie przeczytaj ten artykuł.
- Funkcjonalność dostosowana do potrzeb odbiorców
- Odpowiednia szata graficzna
- Zgodność z nowoczesnymi standardami
Funkcjonalność dostosowana do potrzeb odbiorców
Jeśli otwierasz sklep internetowy, to twoim celem jest zaprezentowanie i sprzedanie produktów jak największej liczbie osób, które ich potrzebują. Aby do tego doszło, twoja witryna musi działać prawidłowo na każdym urządzeniu. Ponadto nie może otwierać się zbyt długo. Czas to pieniądz, dlatego odpowiednia optymalizacja jest kluczowa, jeśli chodzi o dotarcie do odbiorcy. Twoja strona powinna też zawierać wszystkie rozwiązania związane z zakupem dóbr w sieci oraz oferować klientom łatwą komunikację w razie problemów z zamówieniem. Tego typu rozwiązania często są dostępne tylko dla osób, które zapłacą wykwalifikowanemu specjaliście, jednak jest też inna droga. Możesz skorzystać z systemu prestahop, który jest darmowy i łatwy w obsłudze. To profesjonalna platforma, służąca do budowy sklepów. Dzięki niej łatwo zbudujesz i dostosujesz wszelkie funkcje związane z prezentacją i sprzedażą towaru. W prestashop moduły są łatwe w edycji, można też zakupić specjalne rozszerzenia stworzone przez profesjonalistów.
Odpowiednia szata graficzna
Poza funkcjonalnością, twój sklep musi zachwycać odpowiednim designem strony. Obecnie nieatrakcyjna i nieprzemyślana pod kątem wizualnym witryna jest odbierana jako nieprofesjonalna i niegodna zaufania. Ponadto, dzięki spójnemu wizerunkowi, łatwiej będzie twojej marce zapaść w pamięć klientów i zyskać popularność. W prestashop integracje różnych modułów są łatwe i intuicyjne, dlatego łatwo dostosować je do twoich wymagań estetycznych.
Zgodność z nowoczesnymi standardami
Aby twój sklep internetowy osiągnął sukces, musisz też pamiętać o współczesnych wartościach i oczekiwaniach użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z internetu w telefonie, dlatego twoja witryna musi być responsywna. Ponadto powinna być zgodna z ogólnymi zasadami User Experience i User Interface. Ważne są też aspekty odnoszące się do wartości wyznawanych przez grupę docelową. Jedną z nich jest dbałość o środowisko, którą można wyrażać poprzez minimalizowanie negatywnych skutków biznesu wysyłkowego.
undefined