Coś dla fanów piłki nożnej — mistrz Włoch w piłce nożnej, czyli Juventus Turyn ogłosił nawiązanie strategicznego partnerstwa z platformą społecznościową Socios.com — platforma ta oparta jest na technologii blockchain. Poza tym znane są już plany dotyczące powstania “oficjalnego tokena fanów Juventusu”. Token ten oczywiście skierowany będzie do globalnej grupy fanów. Co więcej, klub wpłynie na rozwinięcie globalnej strategii zaangażowania kibiców, jak i poszerzy odbiorców w skali świata.
Juventus Token — co wiemy?
Za sprawą zbywalnego tokena fanów, kibice na całym świecie mogą angażować się w mobilną platformę głosowania. Takie podejście przekłada się na prostszy odbiór opinii kibiców. Można też do tego dodać tworzenie emocjonalnego związku między klubem i fanami.
Kupno tokenu możliwe będzie dzięki systemowi Fan Token Offering. Początek emisji zaplanowany jest na I kwartał 2019 roku.
Alexandre Dreyfus (CEO Socios.com) jest zachwycony tym, że Juventus podjął decyzję o nawiązaniu współpracy z Socios.com, pozytywne słowa płyną też z turyńskiego klubu. Giorgio Ricci, szef Global Partnerships and Corporate Revenue Juventusu mówił, iż klub wyznaje zasadę, wedle której należy ostrożnie podchodzić do innowacji i nowych technologii. Była również mowa na temat tego, że celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której wspólnie z Socios.com uda się zapewnić kibicom nowe sposoby angażowania się w życie klubu.
Warto jeszcze zaznaczyć, że długoterminowy cel Socios to współdziałanie z ponad 50 klubami piłkarskimi. Cen ten ma zostać zrealizowany w ciągu kilku lat, jak myślicie, uda się ten cel zrealizować?